Selasa, 28 September 2010

Kursus PTK Bersiri Tahun 2010

Kursus PTK bersiri yang telah diadakan di Dewan PPD Kuala Kangsar telah mendapat sambutan yang begitu menggalakkan di kalangan ahli-ahli KEPTAN yang terdiri daripada KPT, PT dan PTR sekolah-sekolah daerah Kuala Kangsar. Program berbentuk ilmiah ini diadakan bagi memenuhi permintaan dan keperluan semasa ahli-ahli KEPTAN, terutama mereka yang akan menduduki peperiksaan PTK sesi ke2 pada bulan 16 Oktober ini. Pihak KEPTAN mengucapkan ribuan terima kasih atas sokongan ahli-ahli dan tidak lupa juga kepada penceramahnya iaitu Encik Samsudin bin Abd Rahman dari Jabatan Pelajaran Negeri Perak.
Pendaftaran peserta kursus
Salah seorang urusetia sedang sibuk mengedarkan bahan kursus.

Sebahagian daripada peserta kursus sedang menyemak nota-nota yang diedarkan. Beginilah setiap kali berkursus, kehadiran peserta perempuan lebih menggalakkan daripada lelaki. Mengapa ya.? Jangan le salah anggap, sebenonya kebanyakan kaum lelaki telahpun lulus peperiksaan PTK. 
Nampaknya peserta kursus begitu tekun mendengarkan taklimat yang disampaikan oleh penceramah. Selama ini kebanyakan kita tidak tahu teknik-teknik menjawab dan kehendak soalan-soalan PTK. Maklumlah soalan objektif, main tanda je.... 
Apapun selepas ini ada 2 siri lagi kursus seperti ini. Pihak KEPTAN menyarankan mana-mana ahli yang berminat dan yang ingin lulus PTK bolehlah menghadirkan diri pada siri kursus yang akan datang.   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan